1. Wanneer krijg ik mijn intake?
Nadat je je bij ons hebt aangemeld krijg je een uitnodiging om je studiekeuzegesprek in te plannen.
2. Hoe gaat het intaketraject?
Heb jij je aangemeld voor een opleiding? Dan krijg je een intaketraject om na te gaan of die opleiding ook echt bij je past. Lees meer over intake mbo. Bij elke mbo opleiding staat onder de tab 'Praktische info' de informatie over de intake van die opleiding.
3. Wanneer krijg ik bericht nadat ik mijn studiekeuzegesprek heb gehad?
Na je studiekeuzegesprek krijg je binnen 3 werkweken bericht. Lees meer over intake mbo,
4. Ik sta op de wachtlijst, wanneer hoor ik of ik ben toegelaten?
Daar is helaas geen vaste datum voor te noemen. Of je kan worden toegelaten, hangt ervan af of kandidaten afvallen. Zorg voor een plan B: meld je aan voor nog een opleiding.
5. Ik ben niet goed in Engels. Hoe kan ik mijn Engels verbeteren voor mijn opleiding?
Je kunt je Engels verbeteren via www.nubeterengels.nl
6. Ik voldoe niet aan de toelatingsvoorwaarden. Wat nu?
Dan beslist de Nova Toelatingscommissie over jouw toelating. Lees novacollege.nl/toelatingmbo
7. Moet ik bepaalde vakken in mijn pakket hebben voor de opleiding die ik wil volgen?
Voor alle mbo opleidingen niveau 2 t/m 4 moet je een vo-diploma hebben. Voor een aantal opleidingen moet je bovendien bepaalde vakken in je pakket hebben, bijvoorbeeld wiskunde of nask. Bij elke mbo opleiding staan de toelatingsvoorwaarden vermeld. Lees ook novacollege.nl/toelatingmbo en bekijk in dit overzicht voor welke opleidingen je wiskunde of nask nodig hebt.
1. Hoe activeer ik mijn Nova account?
Vanuit Nova adviseren wij het instellen van meldingen vanuit de mobiele app Microsoft Authenticator. Dit is het makkelijkste en snelste manier om veilig in te loggen. Voer je eigen mobiele telefoonnummer in zodat je altijd je account kunt herstellen.
2. Aan welke eisen moet het wachtwoord voldoen?
Je wachtwoord moet bestaan uit:
Maak het een lopende zin om het beter te onthouden
Voorbeeld 1: Ikdrinkgraag3koffies!
Voorbeeld 2: Wat-was-mijn-wachtwoord?
Je kunt jouw wachtwoord via https://wachtwoord.novacollege.nl resetten als je het bent vergeten of wilt wijzigen. Op www.aka.ms/mfasetup kun je de aanvullende informatie wijzigen.
3. Ik kan niet inloggen op het Nova account
Heb je problemen met het inloggen op je Nova-account, met het wijzigen van je wachtwoord of instellen van de aanvullende informatie? Bekijk de meest voorkomende problemen en oplossingen.
4. Ik kan mijn leermiddelen niet bestellen
Foutmelding: 'ERROR 400'
Oorzaak: Je gebruikt browser Internet Explorer, Firefox of Safari
Oplossing: Gebruik browser Google Chrome of Microsoft Edge
5. Hoe kan ik mijn Nova mail koppelen aan mijn privémail?
Let op! Je ontvangen mail wordt nu doorgestuurd naar je andere e-mailadres. Het lijkt net of de berichten afkomstig zijn van jezelf (ze zijn namelijk doorgestuurd vanaf jouw Nova mail). Als je de mail wilt beantwoorden, dat moet dit vanaf je Nova account. Anders komt het mailtje niet aan bij de afzender.
Belangrijk: Docenten gebruiken alleen je Nova mail, niet je privé mail. Houd je Nova mail dus altijd goed in de gaten.
6. Hoe kom ik bij mijn Nova mail en Magister?