Michael Kras (28)
Tien jaar geleden afgestudeerd als facilitair leidinggevende, niveau 4 bol
Werk: eigenaar van twee Roast Chicken Bars en Fishbar Monk

 

‘Ik heb drie eigen zaken'

'Als facilitair leidinggevende ben je een spin in het web. Jij maakt het mogelijk dat iedereen binnen een onderneming zijn werk doet. Je hebt te maken met alle uithoeken van het bedrijf, van de postkamer tot het wagenpark. Tijdens de opleiding en stages leer je leidinggeven in teamverband, creatieve oplossingen bedenken en adequaat optreden.'

 

'Op het Nova College…

vond ik de omgang met docenten prettig. Er is een directe manier van communiceren. Via het mbo heb je veel ingangen bij bedrijven in de regio voor stages en banen. Als je hard wilt werken, veel wilt leren en ondernemend bent, krijg je bij deze opleiding gigantisch veel mogelijkheden om je te ontwikkelen.'

 

Horecaondernemer

'Na mijn opleiding kon ik een camping overnemen in Zandvoort, die heb ik drie jaar gehad. Daarna werd ik bedrijfsleider bij Parnassia. Inmiddels heb ik drie restaurants: een in Delft en twee aan de Oude Turfmarkt in Haarlem. Over vijf jaar wil ik tien zaken hebben. Niet voor het geld, daar ben ik nooit mee bezig. Ik vind het leuk om teams op te zetten en lang samen te weken. De mensen in mijn zaken komen nog vanuit Parnassia. Zij willen natuurlijk groeien en zich ontwikkelen, dus om ze te behouden zal ik ze kansen moeten bieden.'

 

Facilitair leidinggevende
Vestiging: Haarlem

  • Je bent sociaal en goed in plannen en organiseren.
  • Je leert over catering, ondersteuning van bijeenkomsten en evenementen, voorraadbeheer nog veel meer.
  • Als facilitair leidinggevende regel jij dat het gebouw waar je werkt in prima staat is. En dat iedereen zijn werk kan doen.
Horeca en Facility Facilitair leidinggevende

Nova College maakt gebruik van cookies

Dit doen we onder andere om de website te verbeteren en om jou relevante informatie en advertenties te laten zien. Lees hier de voorwaarden
Ik geef toestemming voor het plaatsen van cookies die mijn zoekgedrag meten.