18 december 2019

De winnaars mogen de verdiende karmapunten ter waarde van 4.000 euro investeren in goede doelen. De projectgroepen Voedselbank en Dierenbescherming scoorden ook in de top-3: zij mogen elk 750 euro investeren.

 

In de week voorafgaand aan het project kregen de studenten informatie over het project van The Karma Factory en de goede doelen waarvoor zij aan de slag gingen: Dierenbescherming, Ronald McDonald, Dierenlot, Hulphond, Ouderenfonds, Het Vergeten Kind, WWF, De Voedselbank, Leger des Heils, Rode Kruis: Serious Request (onderwerp mensenhandel).

 

Knuffels verkopen

Op de eerste dag van de driedaagse was de opdracht: zichtbaarheid voor het goede doel creëren, online en offline. Bijvoorbeeld door het verkopen van knuffels. Op dag twee wa de uitdaging creatief aan de slag gaan met het goede doel, bijvoorbeeld een manier bedenken en uitvoeren om eenzame mensen een warm gevoel te bezorgen. Ook ging er die dag een groep aan de slag met ‘pop-up’ activiteiten en ze benoemden een groep die de dag vastlegde. Dag drie was bedoeld om de gerealiseerde impact op een zo creatief mogelijke manier te presenteren aan elkaar. Tijdens de feestelijke afsluiting maakte de jury bekend welke groep heeft gewonnen. Daarbij waren zoveel mogelijk ambassadeurs van de goede doelen aanwezig, onder anderen Natasja Froger (Het Vergeten Kind en namens René Froger voor de Voedselbank).

 

The Karma Factory

Het project werd uitgevoerd door The Karma Factory, een initiatief van Young Society. Young Society is een stichting die voor ogen heeft het maatschappelijke bewustzijn van mbo-jongeren te vergroten. The Karma Factory is een van de initiatieven waarmee Young Society dit wil bereiken. The Karma Factory is een project dat onder de Maatschappelijke Diensttijd valt, met deze diensttijd wil het Rijk ervoor zorgen dat alle jongeren op een moment zich maatschappelijke inzetten.