Ook sociale innovatie
Martijn van Embden, directeur Nova College met innovatie in portefeuille, legde link met de onderwijsinnovatie binnen het Nova College, waarmee iedereen daarna kon kennismaken. ICT docent Tom Hogendoorn schetste zijn practoraat (= lectoraat voor mbo) en zijn plannen om dat met andere docenten uit te voeren: ‘dit vraagt niet alleen technische, maar ook sociale innovatie’.

Tijdens de aansluitende ‘innovatieborrel’ kon iedereen de nouveautés uitproberen, die studenten en medewerkers presenteerden: augmented reality beleven via een HoloLens, een student spreken en zien via een lesrobot (vraagt dit een nieuwe aan-/afwezigheidsregistratie, bijvoorbeeld ‘virtueel aanwezig’?), gamified scrum software uitproberen, bouwkunde modellen bekijken via een Vive VR bril, de detectiedrone bestuderen die ICT studenten ontwikkelen voor PWN, de bijenkorf die ICT studenten met sensoren verbouwen tot eHive en het online studiecentrum waarvoor docenten oefenstof Nederlands, Engels en rekenen ontwikkelen.


Bekijk de 10 oplossingen van de Nationale DenkTank voor ‘Het leren van de toekomst’ 

ICT