Dat is de boodschap van de campagne 'Jouw toekomst, Jouw zorg', die samen Voor Betere Zorg (VBZ, vereniging voor zorgorganisaties in Kennemerland, Amstelland en Meerlanden) met Nova College en de andere partners van het actieplan RAAT Zorg werkt dinsdag 17 juli is gestart om jou te laten zien dat werken in zorg en welzijn leuk en veelzijdig is.

 

Waarom een campagne over werken in de zorg? 

Werken in de zorg is interessanter dan jongeren denken “Bij veel jongeren leeft het gevoel dat werken in de sector een hoge werkdruk, een karig salaris en weinig spanning met zich meebrengt”, zegt Willeke de Weerd van de afdeling communicatie van VBZ. “In deze campagne laten jonge zelfbewuste professionals een positieve, maar tegelijkertijd ook een realistische kant van de zorg zien. Jongeren worden beïnvloed door rolmodellen waar ze zich mee kunnen identificeren. Jongeren die dezelfde dingen doen in hun vrije tijd, die van dezelfde kleding houden, bloggers, vloggers en artiesten volgen. Daarom kun je in deze campagne jonge, zelfbewuste en trotse professionals uit de zorg volgen, tijdens hun werk én daarbuiten.”


Iedere dag is anders

Werken in de zorg is dynamischer en inspirerender dan je misschien denkt. Iedere dag is anders. Er zijn oneindig veel beroepsmogelijkheden met baanzekerheid op alle niveaus. Van laborant tot pedagoog, van kraamverzorgster tot psychiatrisch verpleegkundige. En door de flexibele werkroosters is de balans tussen werk en privé uitstekend te maken.

 

Volg de zorgkanjers! 

Tijdens een feestelijke kick-off in de ‘gouden zaal’ bij de Hartekamp Groep in Heemstede onthulden de vijf ambassadeurs uit de campagne een grote banner waarop zij op staan. Jerilyn Flamand (SEIN)>>, Aygun Genchev (Spaarne Gasthuis)>>, Natasja Gerritsma (RIBV)>> , Rosan van Diepen (Kenter Jeugdhulp) >> en Sophie Renes (Ons Tweede Thuis)>> zijn de zorgkanjers die jou laten zien hoe hun leven in én buiten de zorg eruit ziet.

 

Volg deze en andere zorgkanjers op Facebook en Instagram en op mijntoekomstmijnzorg.nl !

 

Prijsvraag voor VIP dag: #raadwatikdoe !

De campagne begin met de prijsvraag #raadwatikdoe. De hele zomervakantie komen banners, posters, posts online en offline langs met korte filmpjes en beelden van de jonge zorgprofessionals met daarbij de vraag: Raad jij wat ik doe? Doe je mee? Je kunt proberen het beroep van de ambassadeur te raden, en vervolgens hun antwoord delen met #raadwatikdoe. De winnaar maakt kans op een VIP-dag met een van de ambassadeurs. Ze halen de ambassadeur met een limousine van zijn/haar werk op en krijgen vervolgens bijvoorbeeld een fotoshoot met lekkere lunch, of een kickboks-clinic met pizza. De winnaar mag met drie vrienden een keus maken uit een aantal mogelijkheden.

 

 

 

Nova College maakt gebruik van cookies

Dit doen we onder andere om de website te verbeteren en om jou relevante informatie en advertenties te laten zien. Lees hier de voorwaarden
Ik geef toestemming voor het plaatsen van cookies die mijn zoekgedrag meten.