17 juni 2019

‘Ik vind het belangrijk dat de student centraal staat. Innovatie in het onderwijs is prima en daar sta ik zeker voor open, maar het moet geen “experimenteren” worden. Als we nieuwe dingen invoeren, moeten we dat heel concreet naar de praktijksituatie van de student vertalen.’

 

Raakvlakken

‘De onderwijsvisie voor de campus houdt onder andere in dat we meer gaan samenwerken met andere opleidingen. Op de nieuwe campus komen wij samen in een pand te zitten met de opleidingen Zorg en Welzijn en Verpleegkunde. We hebben onderling grote raakvlakken. Ik heb al contact met de opleiding Verpleegkunde en op het moment kijken we bij elkaar in de les hoe we anatomievakken kunnen combineren. Studenten Verpleegkundige kunnen ook bij apothekerslessen aansluiten als het gaat om geneesmiddelenkennis. Studenten gaan straks meer de regie nemen en hun eigen pad kiezen. Ik vind het lastig om dat nu al in te vullen. Moet je ze vanaf het begin al de regie geven of begeleid je ze daar stapje voor stapje naar toe? Als team zijn we benieuwd wat studenten daar zelf van vinden en dat gaan we ze ook vragen.’

 

Eigen plekje

‘We zitten nu nog op drie verschillende vestigingen en dat maakt samenwerken lastig. Met de nieuwe campus zitten we in een gebouw en kunnen we de innovaties en het samenwerken met andere opleidingen verwezenlijken. Niet alleen met de zorgopleidingen, maar we willen ook graag samenwerken met de opleidingen ICT of Media. Ik heb zin om naar de nieuwe campus te gaan. Hopelijk krijg ik in het nieuwe gebouw een kamer met een groot raam, met uitzicht op groen en de studenten. Ik ben geen voorstander van flexplekken. Ik geloof in thuis zijn op je werk, je eigen plekje hoort daarbij.’